Den 13. Dambulla - procházka k jezeru a na večer do Marawila

9. května 2014 v 18:38 | Kwítko |  Sri Lanka
Ráno jsme se probudili, zašli s kámošem na snídani a vydali se na dloooooouhou procházku k dalšímu jezeru. Tipuju tak dvě hodinky chůze tam a dvě zpátky, celkem svižné chůze. Naštěstí jsme začali celkem brzo ráno a tak nebylo takové horko. To začalo až při cestě zpátky, kdy sluníčko začalo pražit.

Všechno to byly takové malé cestičky, spíše polní než pro auta a tak jsme cestou potkali mnoho farmářů, psů, divokých prasat a takových těch divných zvířat co vypadají jako kočky a žerou kobry.

Mimo to jsem se i naučila jak rostou kešu oříšky a jak vypadají, a že ona zelená slupka je leptavá kyselina a ne zrovna nejlepší na loupání pro ruce bez rukavic.

Cestou tam jsme viděli jednu malou holčičku ve školní uniformě na houpačce. Měla sebou i aktovku tak sem si říkala, že musí jít do školy, ale ta budova vedle byla stále zavřená a ona tam seděla celkem sama. Tak jsem se k ní přidala.

Byla krásná a roztomilá, trochu nesmělá a stydlivá, napadlo mě, že když jsou ty státní svátky, jestli náhodou nemají prázdniny a ona tím pádem přišla do školy zbytečně. Vím, že když nás pozvali na školní osavy do Haputale tak nám vysvětlovali, že jejich škola má teď dva týdny prázdniny. Nový Rok (Sinhalský) je pro ně něco jako pro nás Vánoce.

Saman se šel poptat do obchůdku, který tam kousek ve vesnici byl, tam mu řekli že nejspíše přišla jen brzo, že škola dneska je a tak ji koupil nějaké sušenky a s něma jsme se s ní rozloučili. Byla to krásná slečna, ale mávat nám začala až když jsme byli vzdálení alespoň 10m a čím dále jsme byli tím více mávala.

Pak nás se Samanem začal násedovat jeden pes, pak dva, nakonec to byli tři psy a jedno malinké šťeňátko. No zkrátka jsme si vedli sebou kupu psů, kteří šťekali na jakéhokoliv cizího psa, který se chtěl přidat. U jezera jsme 2psy ztratili a zpátky do města jsme došli jen s jedním. No asi zkrátka chtěli jen pořádně vyvenčit.

Jezero bylo velké, klidné a krásné. Zrovna tam na počest nového roku měli i nějaké závody v běhu. Po krátké procházce jsme se vrátili, u školy kde jsem se předtím seznámila s tou holčičkou už teď bylo mnohem více dětí, předpokládám, že měli přestávku, protože se na ně učitelka koukala z okna a ona pyšně na nás přes řeku ukazovala, nejspíš se pyšnila svým kamarádům a mávala nám. Když jsme se ale začali přibližovat vklouzla opět do rozpaků. My kolem ale jen prošli a zamávali a k ní u jsme nešli. Kdo ví jak by se to líbilo paní učitelce. :)

Pak už jsme jen naskočili na bus směr Dambula, tam jsme si zašli na čerstvý džus a oběd a já pak pokračovala do Marawilla. Nejdříve jsem musela do Karanagula (100RS) a tam jsem přestoupila na bus do Chilaw (85RS) a pak na bus do Marawila (35RS). Vždycky se v busu našel někdo milý a hodný kdo se se mnou dal do řeči a řekl, kdy mám vystoupit a do kterého busu zase nastoupit.

Marawila je vesnička zase na druhé straně pobřeží, kousek od Kolomba a od letiště (kousek od Ngomba), přes couchsurfing jsem tam našla jednu Italku, která mi nabídla ubytování a já si řekla, že na poslední noc před odletem to bude fajn si jen tak polehávat u pláže. Nakonec mi ale kamarádka z Hong Kongu (já s ní v HK studovala ale ona je originálně z Srí Lanky) mi navrhla, že mám jít na oběd k její rodině kousek od Kolomba. No to byl ale až ten poslední den.

Když jsem dojela do Marawila, Flaminia (jméno té holčiny) mě nejdříve naučila jak se dělá pravé kari (ona tam teď rok dobrovolničí, protože nemůže najít práci v Itálii) a pak mě provedla po pláži a té malé vesničce.

Vysvětlila mi, že je to takové útočiště Italů, těch tam prý žije opravdu dost, hlavně pře římskokatolickou církev jako misionáři. Křesťanství na Srí Lanku přivezli Britové během kolonizace. A kolem Ngombo je stále menšina která vyznává křesťanství.

Pláž je krásná, ale prý jsou tam stále hrozně velké vlny a tak na plavání to není nic moc. Každopádně ten západ slunce stál za to :)

Můj poslední západ slunce na Srí Lance (ten další jsem musela být už na letišti) jsem si užila a vlastně i celou dovolenou.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.