Listopad 2012

cizinci pro nudle a číňani do McDonaldu

29. listopadu 2012 v 4:06 | Kwítko |  Hong Kong
Celé 2 hodiny jsem včera nedočkavě čekala na 10večerní abych si mohla zajít na "night market" (noční trh) pro nudle... takové ty pravé, levné, opravdu místní a originálně pro místní woodon nudle, které nikde v restauraci v Evropě prostě nedostanete...
(a ne, opravdu čínský fastfood v česku nemá NIC spolčeného s čínským jídlem)...

Fotku bohužel nemám, ale jelikož se stávám jejich pravidelným zákazníkem (na trhu je v noci několik stánků s různými jídly, já jakožto fanoušek nudlí jdu vždy k "tomu svému") tak určitě příště nějakou fotku pořídím :)

Co mi ale přišlo vtipné, byylo že ve frontě na nudle (a cestou tam a zpět přes night market) jsem potkala několik cizinců (korejci francouzi, američani...) a pak místní Hong Kongňany ale jen ty kteří jsou o generaci až o dvě starší... skoro žádní místní studenti! Ty jsem potkala až cestou zpět na hostel a všichni si taky šli na pozdní večeři (to je tady takové normální mít večeři od 10večer do cca 3ráno), a k mému překvapení všichni drželi v ruce coca colu, hamburger a balíček od McDonaldu....

Jak ironické, my si užíváme těch úžasných nudlí/jídla co tu mají a já se cítím jak kdybych se toho nikdy nemohla přejíst a oni se nemůžou nabažit hamburgerů a hranolek...

Kam ten život spěje?

Macau - Evropa v Asii aneb když se člověku začne stýskat :)

25. listopadu 2012 v 18:14 | Kwítko |  Hong Kong
Tak jsem se konečně, po 3měsících tady rozhodla zaskočit do Macau... celkem se mi tam ani nechtělo a to přesto, že ráda cestuju a využiju každou možnost k cestování... Jeden z důvodů byl hlavně ten, že jsem si Macau představovala jak omenší napodobeninu Hong Kongu...

K tomu přidejme, že můj sobotní pokus dostat se do Macao se nevydařil protože když jsme se s kámoškou dostavily k trajektům všechny byly vyprodané na další 3hodiny dopředu...

Nakonec jsme si koupili lístky na neděli (takže jsem prostě dneska musela jet pokud sem nechtěla do koše vyhodit asi 320HDK (800kč)... přesto, že ráno děsně pršelo a já jsem stačila promoknout na kost i za těch 5min cestou na zastávku jsem si celý den překvapivě užila.

strom naděje - nádherné představení v jednom z kasín - strop i podlaha se tevře a strom který vyroste z pdlahy se spojí s vesmírem....

jedna věc co mě překvapila, byl viditelný a až smutný rozdíl mezi bohatými kteří do kasín chodí utrácet těmi co tam pracují... tohle je doslova za kasínem...

Macau bylo ještě do minulého desetiletí kolonií Portugalska, proto často uvidíte kostely vedle typickým čínských paneláků...

Na Vánoce je ještě brzo co říkáš Santo?

za kasínem...

cesta ke kasínu, Macao se stejně jako HK skládá ze 3 ostrovů

Nejlépe se cestuje s "shuttle bus" - hotelovými autobusy, jsou zadaro a odvezou vás přímo ke kasínu/hotelu, a vzhledem k tomu že hotely a kasína jsou po celém městě můžete od hotelu vždy dojít kam chcete, navíc do Macau se jezdí hlavně kvůli kasín.

Je to nejveší kasínové centrum v Asii a obrat to má prý větší než v Las Vegas...
Vstupy jsou všude zadarmo a to i když si nehodláte vsadit... ale musíte mít alespoň 21let aby vás pustili dovnitř (nový zákon) a taky se uvnitř kasín nesmí fotit!
opravdu jsem se cítila jako kdybych se opěět vrátila do Evropy :)

asi nejznámější památka :)

v Venice Hotel máte celé Benátky!!! Je to dlouhé asi kilometr možná i víc...
jsem špatná v odhadování ale je to bláznivě dlouhé, a jediný rozdíl mezi Benátkami a tady tím je čistota vody... tady by se dala i pít... dokonce vás tu svezou na lodi a zazpívají Italskou písničku pr zamiované... :)

Ve všech kasínech jsou světoznámé značky... no, když ti lidé chtějí utrácet tak já jim v tom bránit nebudu :)

tady se strom z "podlahy" a lustr "z vesmíru" spojí :) mění se barvy, hraje hudba a celkově je to fakt uchvancajcující!

reklama na něco drahhého, budovy v děsném stavu a kasíno v dálce... ach jo...

další hotel a zase jiné "představení" :)

tady jsem si zavzpomínala na Británii :)

Co se dopravy týče, můžete si asi za 10 000Kč zaplatit cestu vrtulníkem nebo za 800kč zpáteční ekonomickou jízdu trajektem... z čr víza nepotřebujete pokud tam budete méně než 90 dní :)

Plavala jsem se žraloky za babku!

21. listopadu 2012 v 20:00 | Kwítko
místo činu: Oslob, Cebu, Filipíny
cena: 500Kč (ano nekecám!) + 250kč za půjčení podvodního foťáku jestli chcete
o co jde? O Žraloky velrybí!!!! (nejsou lidožraví a živí se jen mylými potvůrkami nebo planktonem) takže mi nehrozilo žádné nebezpečí... dorůstají velikosti autobusu (já byla u mělčiny takže byli "jen" 3-4m velcí) a bylo jich až 6!!!

a teď už podrobněji...
vyrážela jsem z Cebu, (Od couchhosta Marka a Holdy), opět sem se moc nevyspala protože spát jsem šla o půlnoci a vstávala ve 2 ráno... no co už :)

taxíkem jsem dojela na South Bus Terminal (v takovou nekřesťanskou hodinu je taxik to jediné jak se tam dostat)... stálo to nějakých 80Pesos...

Z South Bus station odjíždí autobusy směr Oslob každou hodinu, většinou v celou, ale když se naplní tak už nečeká (stát v něm nemůžete) takže se může stát že přijdete v 2:50 a autobus už ta nebude :)

Já přišla v 2:50 a autobus už skoro odjížděl... hnala se tam skupinka 4lidí a chtěli se tam ještě vecpat ale řidič řekl že jsou plní... pak ale viděl mě a řekl že 1 místo tam ještě je... Hup dovnitř a hurá na cesty!

165Pes.. to vás bude stát cesta do Oslob... Musíte se zmínit že chcete jet na žraloky, jinak vás vyhodí ve městě a samotní žraoci jsou asi až 7km za ním... oni vás potom vyhodí přímo u cesty před vstupem do centra :)

Cesta trvá asi 3hodiny brzo ráno (žádné auta na cestách) a až 4hod odpoledne...
doporučuje se tam být brzo ráno (6hod je začínají krmit a 6:30 můžete vyjet na moře).

Já tam byla 5:45... byla jsem první a jediná (konec listopadu není zrovna špička sezóny) ale pořád je asi 30°C a krásné počasí... každopádně to znamenalo, že jsem si na loďku naskočila jen s průvodci potápěči a byla jsem tam úplně sama jako turista!!! Dokonalost sama!

Normálně se jezdí po skupinkách po 6, je tam hodně zmatku, plno lidí, do vody vás pouští jen jeden po druhém máte limitovaný čas , musíte být daleko od žraloků pořád do vás ve vodě někdo kope apod... proto jsem chtěla být jen s málo lidmi ráno.. a být sama byl úplný sen!

Jeden potápěč se potápěl se mnou... a fotil... když sem chtěla tak mi foťák taky půjčil... bylo tam asi 6 zvířat ale mi stačili 2, vždyť byli tak velcí že než sem je obeplavala byli zase o pár metrů dál!

je to jen asi 150m od břehu takže se nemusíte bát žádných jiných potvor nebo ničeho jiného :)
Cena je stejná pro všechny, šnorchlování 1000Pesos pro cizince, 500 pro Filipínce, koukání z lodi poloviční cena. 100Pesos za půjčení šnorchlu a 650Pesos za foťák s tím že vám dají CD s fotkama, nebo 500Pesos když si dáte vlastní SD kartu. (a když bude fotit jen průvodce tak můžete odečíst 100Pes ale musíte jim to říct předem, já sem si fotila i sama ale bylo to zbytečné, průvodce mi nafotil krásnější fotky, a více a hezčí :)) umí se ptápět opravdu hluboko zato nezkušené potápěči to neumí, a se šnorchlem máte tendenci zůstat nahoře (voda vás přece vždy vyplaví zpět nahoru)...

Taal lake, ostrov na ostrově se činnou sopkou :)

21. listopadu 2012 v 17:00 | Kwítko |  Filipíny
Po Cebu jsem ještě pořád měla 2dny... tak jsem se rozhodla zajet na známe Taal vulcano...

Našla jsem couchsurfera - Harolda, který studuje v Manila ale s rodinou bydlí kousíček od Taal
Celá rodina byla hrozně milá a úplně dokonalá!
První den jsme s Haroldem zašli na Taal, projeli se tam na koních (není tam elektřina, mají tam jen 1generátor, žádné auta a bydlí tam asi 5000lidí)...

Loď jsme ukecali na 1000Pesos tam i zpět pro dva... Lod je pro skupinky takže je vždy lepší jít ve více lidech ale je těžké tam ty lidi sehnat a přidat se k někomu neboť tam je spousta lidí co nabízí ty výlety a není tam žádné centrum kde ty lidi můžete potkat...

Pak jsme ještě zašli na nejvyyšší bod Cavite (region kde se to vše nachází), a plno jiných zajímavých míst...
odpoledne jsme potom nasedli do auta a jeho rodina se rozhodla mě představit celému zbytku rodiny... nejdřív to byla tetička sestra taťky... pak to byla další tetička - sestra mamky i s manželem. (ti měli mluvícího papouška a ten se uměl úplně úžasně smát! a pak její manžel dokázal vyjmenovat všechny české tenisové hvězdy česka a říkal že češi jsou teď světovou jedničkou v tenisu :-D)
no a nakonec na večeři k babičce!

Cestou mi samo-sebou ukázali plno turistických míst, místo kde se uzavřela nezávislost Filipín, nějaké kostely apod...

Prostě bomba den kdy se toho stihlo strašně moc! A hlvně sem viděla jak to funguje v takové tradiční rodině, ochutnala pravé Filipínské jídlo a naučila se pár vět jejich hatlapatilkou :)

rodinka byla úžasná! v Pondělí mě odvezli až do Manily na Passay, tam jsem nasedla na bus směr Clark a pak už hurá zpět do HK!
měli doma štěňátka... ťuťuňuňu! :D

abyste pochopili... Vánoce se na Filipínách připomínají už od září!!!! výzdoby, koledy, dárky, vánoční stromečky apor už opravdu vidíte i v Září a je to úplně normální!
Nejvyšší bod :) vstupné asi 20P
Já na koni... fotograf bohužel nepochopil že když se řekla že chci fotku s koněm, že ho chci na te fotce...
moc to jako činná sopka nevypadá co?
Panorama
7ráno a krásný výhled na východ slunce!
Východ slunce nad Taalem :)
Jak už jsem zmínila druhý den mě rodina odvezla na zastávku, byl to už takový pohodový den a d Clarku jsem přijela s předstihem... asi ve 14hod a letadlo letělo až v 8večer... naštěstí sem (ani nevím jak) potkala jednoho Australana a tak jsme se dali do řeči, nakonec mě pozval na kávu a jídlo a já se zase zapálila pro cestování.... on navštívil 127 z 197států na světě!!! Ach!!! Taky tak snad jednou dopadnu! :))
Tak mi dal nějaké tipy na levné cestování a já si užila hezké odpoledne, pak mě ještě provedl po městě a ukázal čím že je to město tak známe :) no není divu že je tam největší koncntrace Amíků a cizinců všeobecně!
Na letiště jsem se dostala kolem 18hod jeepneym za 15Pes. (jede to k bráně a pak djdete asi 500m pěšky) :)
Filipíny opět skončily a zpět do reality a Hong Kongu... ale určitě se zas brzy vrátím!

Bohol -čokoládové kopce, nejmenší opičky na světě a 5m had

21. listopadu 2012 v 12:12 | Kwítko |  Filipíny
Brzo ráno - ve 4hod jse vstala a dopravila se k Pier 1, tam jsem nasedla na trajekt a doplavila se do Boholu.
Vybrala jsem si město Tubigon a to hned z několika důvodů...
1) je to levnější (200Pes jedna cesta) do Tagbilaran je to za 450Pes
2) je to rychlejší - jen 45min! (Tagbilaran 1,5-2,5hod)
3) velké města mě nelákají
4) všechny místa které sem si naplánovala byly po cestě z Tubigon do Tagbilarian takže bych se strejně dříve nebo později dostala do blízkosti tohoto městečka :)

po příjezdu jsem si usmlouvala motorku... přede se si zjístila, že normální cena za celodenní pronájem motorky i řidiče je 1000Pes. (jen motorka 300-400Pes) ale protože neumím řídit motorku a ani nezná trasu tak řidič byl jasná volba.

Na trajektu jsem potkala jednoho klučinu tak ten mi pomohl ať mě "neokradou" jako turistu při smlouvání ceny, a svezl se kousek se mnou... (a přispěl mi 100Pes na motorku) takže mě to nakonec vyšlo jen na 900Pes...

Můj itinerář se zaměřoval hlavně na přírodu a zvířata... na ostrově je i hodně starých kostelů z dob kolonizace španěly, ale to mě moc nebere...
Hlavní rada je, začněte výlet ráno, než se to vše zaplní turisty, později je těžší smlouvat, udělat hezkou fotku bez turistů a je to únavné!

Můj plán
1) Tubigon à Sagbayan Peak (+Butterfly sanctuary) vstupné P15+ P20
Motýli byli tady zavření, ale nakonec mě mj průvodce vzal kousek od Loboc do největšího centra na Filipínach pro motýly... (to centrum je shodou okolnosti financované Českou Republikou!)
Vrchol sám o sobě je jedinečný tím, že ty "chocolate hills" můžete vidět s výhledem na moře :)
každopádně, nejlepší na Sagbayan Peak byli opičky... mají tam malinkou klec, kde mají asi 6 těchto potvůrek, a musím dodat, že potom co jsem viděla to největší centrum s nima tohle je určitě tisíckrát lepší... Tím že je to jen malý prostůrek, není to známé a je tam jen málo turistů, nestojí to nic a hlavně opičky nejsou stresované z častých návštěv apod. dokonce vám dovolí si je pohladit jestli chcete a nakrmí je před vámi. A hlavně je to zadarmo!

opravdu malinkaté jsou! :)

2) Chocolate Hills Complex (Čokoládové kopce), Vstup P30
Tady už to byl ten pravý výhled! asi 200schodů nahoru ale stálo to zato!
jedna rada, jděte tam co nejdříve ráno! Jak vidíte nebyl tam nikdo (teda 2 turisti odešli těsně přede mnou)... jinak co jsem četla reference tak si všichni stěžovali, že si nemohli ani udělat hezkou fotku :)

je to celkově asi 20min od té první destinace

a tady s mým řidičem :)

3) Loboc Tarsier Sanctuary, Vstup P50
cestou necestou - helma jen provizorní jak vidíte... asi by mě to při nehodě moc nezachránilo!

co se týče opiček v Lobocu... vůbec se mi to nelíbilo, je to sice největší ale taky s nejvíce turisty, opičky jsou na stromech naskládány jako vajíčka, vůbec se nehýbají, jsou vystresované, přiblížit se můžete ale ne dotýkat, u každé stojí strážce který vám ukáže kde opička sedí a pak vám ukáže zas dálšího strážce s další opičkou.... Turistů stovky... v porovnání s ostatními atrakcemi taky hodně drahé...
opravdu nic moc! spíše NIC!
cestou se taky projedete přes Man Made forrest - les vysázený pouze lidmi :)

4) Motýlí reservace sponzorovaná CZ
s motýly si můžete hrát, chytnout je (opatrně průvodci pomůžou a ukážou), vše v angličtině a průvodci jsou strašně milí a vše vysvětlí... (možná to bylo i tím že jsem z české republiky a oni tam čechy obdivují neboť to tam skoro založili :-D)
opravdové larvy motýlů... můžete si na ně i šáhnout :D

5) Loboc river Hanging Bridge
most z bambusu... takový ten pravý jako z Indiana Jonese! je to cestou z Lobocu stojí to asi 20P a můžete si tam dát i Buko - kokosové mléko/vodu z čerstvého kokosu :)
6) Python Prony SNAKE a vlastně celá zoo!

asi 300Kg mají tam 2hady, asi 4 a 5m dlouhé, největší ve Filipínách :) pustí vás k nim do klece a můžete si doslova s nimi hrát!

7) celý výlet jsem zakončila ještě jeskyní... ta se nacházela na Panglao (ostrůvek hned vedle Boholu připojený k němu mostem) a skončila jsem kolem 14hod. tak jsem se rozhodla ještě zajet na pláž a vklidu tam zarelaxovat... veřejná pláý asi 25P
řidič na mě počkal u motorky a pak mě odvezl zpět do Tubigonu, tam sem stihla trajekt v 17:30 (cesta tam trvá asi 30-40min z ostrova)

Večer jsem si dala v Cebu zase sraz s Lenou a zašly jsme na večeři a pochodili po Cebu...

a já se konečně odhodlala sníst BALOT!!!! 18dní staré nevyklubané vajíčko s malou kačenou uvnitř!!! yayck!!!
(ale k překvapení když nemyslíte na to co jíte tak to není tak špatné!!!)

Cebu - Američan, Filipínka a Vietnamka... a Salsa

21. listopadu 2012 v 11:19 | Kwítko |  Filipíny
Přiletěla jsem kolem 18hod večer, z letiště ale opravdu není žádná doprava a tak je nejlepší jet taxikem...

Já měla adresu a tak jsem si to hned namířila k východu. Cestou mě pár lidí - hlavně strážníků - zastavilo a ukazovalo na Taxi terminal, ale já se ještě s nadějí poptala na jeepney z letiště do centra/nebo kamkoliv do města...

netušila jsem že Cebu City má asi 4 Miliony lidí (a celkově Filipíny asi 90 Milionu!!!!) a tak mě potom tento fakt celkem šokoval neboť jsem si pořád myslela, že Filipíny je jen souostroví několika států s malou populací... omyl...

každopádně když všichni viděli, že nejsem američan (metafora pro "bohatý" - ptž Filippíny byli americkou koloniíí a dnes tak jezdí mnoho amíků do důchodu a všichni mají prachy) tak mě poslali k odjezdové hale... (to jsem si taky zjistila...)

chytré - v příjezdové hale jsou lidé kteří se ptořebují dostat do centra, Taxi jsou drahé, odjezdová hala má taxiky kteří u odvezli lidi na letiště a jsou prázdní a marně čekají kdo bude náhoodu chtít svěst v "protisměru" takže mají levnější tarify pro opačný směr...

250Pes za cestu k mému prvnímu Couchsurferovi :) Není tak zlé...

Mark a Holda - úžasný pár (přesně jeden z těch američanů co jsem zmínila, ale tenhle zrovna nemá rád ostatní amíky.. a sám bydlel asi 10let v číně) a pak tam byla Lena, Vietnamka a stejná cestovatelka jako já :) hned sme si doluvili že v létě spolu budem cestovat po Vietnamu!

Banánová kečup :)

Lena uvřila úúúžasné typické Vietnamské jídlo... bylo to fakt výborné!

Mark a Holda...

Večer nás Lena překecala ať jdeme do místního couchsurferského baru, tam bylo fakt hodnš backpakerů a dokonce se tančila Salsa :D tak jsme si všichni zatancovali a a zjistili, že to teda asi bude chtít buď více tréninku nebo více piva...

Stresy nekončí... Clark airport --> Manila Ninoy, 100km - 5hodin

21. listopadu 2012 v 10:59 | Kwítko |  Filipíny
tak.. doletěla jsem d Clarku, už tu jsem po druhé takže mě nepřekvapila ani dlouhá řada na imigračním, ani cedule "Filipíny bez ptačí chřipky"...

zkušeně jsem si šla vyměnit nějaké Pesos (600HDK = 3100Pes) kurz tam nebyl nejhorší, a po minulých zkušenostech, kdy jsem nebyla schopna najít místo kde moje karta funguje/kde mění peníze je jistota lepší než nějaký lepší kurz :)

Před letištěm v takovém malém kumbálu také prodávají sim karty (120 Pesos SMART SIM a 120 Pes kredit) (tzn asi 100Kč za oboje) a to sem si taky hned koupila ptž Filipínské mezinárodní tarify jsoou děsné nehledně na to, že většinou nebudete mít ani signál!

Přiletěla jsem v 11:45, než jsem se ale dostala přes imigrační a vyměnila prachy apod bylo už 12:45 a tak sem se rozhodla namísto původního plánu - ušetřit každé peso a jet místním jeepneym který stojí před bránou na letiště za 15Pes a potom přesednout na druhý za 8Pes - tak jsem si nasedla do letištního jeepney (JEEPNEY, ne Taxi! Taxi po vás budou chtít 400-500Pes pokud vypadáte chudě, 1000Pes pokud vypadáte, že se dáte oblbnout a 2000Pes když jste úplny tupoun) Jeepney, ten letištní, jede přímo na Dau Terminal za 50Pes, má bílou barvu a člověk s cedulkou DAU stojí vždy před letištěm a snaží se odchytávat místní (ptž ti tuisté většinou jedou "tím levným taxikem")...

DAU, 13:30, lehce pozadu ale vše jde podle plánu. Do Passay Manila jezdí autobusy každých 20min. nejčastěji Viktorija Lines, stojí to 140-165Pes (záleží kterým jedete- s klimou nebo bez).

Tak sem se přiblížila k jednomu a zrovna když sem se chystala nasednout tak se mě někdo zeptal jestli jedu do Passay, přikývnu a ujistím si cenu... Ten týpek se poptal řidiče (jak kdybych to nemohla udělat i já) a žekl že je to 140Pes...
Tak nastoupím, ale on vtrhne předemě a ukazuje mi kde si mám sednout apod. No tak jsem předpokládala (i s jeho konverzace s řidičem) že je to ten pamprlík co běhá mezi cestujícími a prodává jízdenky apod.

On pak řekl něco ve stylu - zaplatit - tak jsem vytáhla prachy a zeptala se jestli je to těch 140Pes, po přikývnutí jsem mu je dala, on mi i vydal a odešel.

K mému překvapení o 10mi později za mnu přišel řidič s jízdenkou a chtěl úplně stejné peníze... dokonce i místní co seděl vedle se přimluvil, že už jsem platila tomu jednomu týpkoví, ale on říkal že ten to měl pro ebe jako tip... že jízdenky vybírá jen řidič a že toho týpka nezná... no co už... zaplatím 2*... :(

Měla bych asi zmínit, že přímo z Clark jede autobus do Passay za 450 Pesos... (mi to přišlo drahé, když sem to mohla mít za polovinu)...

Cena pomalu narůstala...

když mě vyhodili v Passay, kde to vůbec jako autobusové stanoviětě nevypadalo tak jsem tam zběsile běhala z místa na místo... nakonec mě lidé navedli na takový místní minibus/bus bez oken a s dřevěnými sedačkami... stál jen 8Pes. a měla sem vysednout v.... no tomu jsem nerozuměla, protože mě do toho dopravního prostředku hodili dřív než sem si to uvědomila...

jela sem asi 5min. mluvila asi s 5cestujícími, a ani jedne si nebyl jistý jak se dostat na letiště Terminal 3... ale všichni se shodli ať vysednu na dalším autobusovém stanovišti...

Sice to nebylo poprvé v takových podmínkách a v takovém prostředku ale když nevíte KDE chcete vysednout tak je celkem těžké zařvat na řidiče ZASTAVIT...

V jednu chvíli mě prostě někdo popadl a zběsile vykřikoval VYSTUP VYSTUP... tak sem si pěkne (teda spíš asi celkem NEelegantně) vyskočila z toho busu a ocitla se zase úplně jinde... jako letiště to teda nevypadalo, čas utíkal... (po 15hod a letadlo sem měla před 17hod).

Okamžitě mě odchytli nějací týpci sedící u cedule Terminal 1... tak sjem řekla že chci na T3, a tak ztratili zájem... ale chytili se mě nějací typci na kole s takovou tou budkou u toho, že prý mě tam za 150Pes...

PCHE! já sem sice turista, ale ne američan! tak sem jim řekla ať mi dají pravou cenu... oni se usmáli a typicky řekli "tak navrhni cenu"... ne ne ne, to je něco co sem se naučila,, když absolutně netušíte cenu špatně se odhaduje... "dejte mi pravou normální cenu, já vím kolik to má být, a 150Pes to určitě není..." a tvářila sem se že odcházím...

týpci co mě potkali před tím a slyšeli to se začali vysmívat těm co se mě snažili ukecat... "100Pes".. jen ohrnu nos a už naštvaně odcházím... další vlna smíchu a pak mi jeden kluk ukáže prstem "je to tamhle přes cestu"

Mrknu jeho směrem, jako terminál to určitě nevypadá... příliš rušná cesta, centrum města a tak... ale asi od tama snad už jezdí autobusy tam kam chci... (ach proč jen to je tak složité?)

Cesta je nemožná přejít... šílený provoz a uprostřed je plot, přes cestu vede most ale nevidím jak se na něj dostat, a jediné průchozí místo je křižovatka... ajeje

"30Pes!!!" ozve se... vzdychnu a vracím se k ním... 15kč to už se dá :)

zážitek na celý život, dva týpci sedící na jednom kole, já uvnitř budky připevněné ke kolu, no normální lidksy poháněný tricykl :) ale zácpa nezácpa, kamion nekamion, strach neměli...

na druhé straně cesty u na mě čekal (konečně!) autobus mým směrem... yupííííí 25Pes a jsem na letišti!

Vše sem nakonec stihla bez problémů, ale měla jsem štěstí že dopoledne nejsou v Manile tak strašníé zácpy... jindy se cesta může protáhnout až na dvojnásobek!

140+140+8+30+25=343Pes... no dobře, pořád jsem ušetřila!

to je tak když si člověk zvykne létat na víkendy do fuč a letiště je pro něj jako autobusová zastávka...

21. listopadu 2012 v 10:20 | Kwítko |  Filipíny
Z Hong Kongu jsem odlétala ráno v 9:45. a i když jsem si dala více než hodinovou rezervu na letišti, problémy nastaly dřív než jsem čekala...

Po doporučení kamaráda a mého vnitřního přesvědčení ohledně "šetření přírody" jsem si nevytiskla letenku (no co, je fakt že ji po mě nikdy nechtěli od doby co mám ten pas s čipem, a to ani při minulé návštěvě s úplně stejnou společností) no a tak jsem si jen napsala, že mi to letí v 9:45...

"Je nám líto, ale nemůžu vás najít v systému, máte letenku?" ...

a mi bylo jasné, že začínají problémy...

"to musí být omyl, já tu letenku sice nemám u sebe ale určitě jsem si ji kupovala a platila!"

... ta stewardka se asi špatně vyspala, a ani neměla moc chuť se se mnou bavit... šlo vidět, že by mě nejraději odpálkovala..

no co, už jsem letěla aspoň 50*... přece nezačnu panikařit! Doteď jsem vždy na letšti netrpělivě čekala na odlet letadla a měla sem většinou kupu času, tak trohu vzrůša před cestou nezaškodí...

Pořád sem měla hodinu a půl do odletu letadla...

"Opravdu tu nejste, jste si jistá že letíte s námi?"

AAAAhhh, tak tady máme ten problém! Jasně že né! já si to přece kupovala u Tiger airways...
no nic, tak se jen projdu na druhý terminál...

po 10min, (stále dost času do odletu letadla) jsem dorazila na T2 (druhý terminál), koukám na tu tabuli kde jsou ty lety, a začínám tak lehce panikařit... Vždyť tu žádný odlet s mou společností není! Let do Clark v 9:45 ráno má jedinný Check In na T1... a od tama jsem právě přišla!

Jdu k Tiger airways check in counters a tak zjišťuji že on odbavují jen do Singapuru který letí o 2hodiny později...
čas se krátí a kroky se prodlužují... spěchám zpět na T1, přesvědčit tu tvrdohlavou že asi udělala chybu (přece jen mé přijmení je neobvykle dlouhé a složité v těchto končinách!)

50min do odletu letadla (a já si uvědomila že to znamená 10min do uzavření CHECK IN!!!!!!!)

"Prosím vás, oni tam neodbavují... já musím být v tom vašem letadle, tady žádné jiné není!"
ona: "U nás nejste! ale počkejte zavolám na centrálu"
...
"je mi líto ale asi jste si koupila špatný let, u nás máte jen let dneska odpoledne z Filipín na jiný ostrov na FIlipínách"
(marně se ji snaím vysvětlit že to není špatně zakoupený let, ale pouze navazující let na ten na který se chci teď dostat! mrknu na hodinky a zjsitím že mám asi 5min. vzdávám to a utíkám na něco co vypadá jako místo kde si můžete koupit letenky... každopádně visí tam i Tiger airways - moje společnost)

"Prosím vás, koupila sem si u vás letenku na 9:45 ráno, na tabuli vaše společnost není (a vlastně ani žádná jiná krom te co mě nechce pustit) co mám dělat? Máte počítač kde si to můžu vytisknout?"

Strážní koukli na hodinky, ani si nejsem jistá jestli pochopili můj problém ale začali panikařit a volat na mě ať utíkám na T2 (UŽ ZASE???!!!!??? :-/) že můj check in airlines jsou tam... (já to vím, vždyť sem tam byla němě a už opravdu zoufale vykřiknu) každopádně mi nic jiného nezbývá...

utíkám a utíkám... (a HK letiště je fakt velké!)

doběhnu na Tiger airways check in kde je stále Singapur...
vyhrnku rychle "letím do Clarku..." a než jim stačím vysvětlit můj problém oni mě pošlou k úplně jiné společnosti na konec chodby...

1minuta před a nebo už po uzavření check in tam doběhnu a hodím pas na stůl...

ti na mě vystrašeně kouknou a letuška jen opatrně dodá "A letenka?"
když ale vidí můj výraz tak mi dá nějaký papír na stole co má na sobě napsané něco jako VIP host nebo tak.. bez mého jména, to tam pozdeji dopíše a spěchá se mnou k bráně...

I MADE IT!

byla první věc co mi proběhla hlavou... pak už jen rychle do letadla (které mělo zpoždění, takže předpokládám že jsem nebyla jediná s takovým problémem!) a v klidu si užívá začátek dovolené...

No, poučení?
asi už zase začnu mít na chvíli respekt z letiště... :)

Filipíny - návrat do ráje!

21. listopadu 2012 v 9:51 | Kwítko |  Filipíny
Filipíny po druhé...

bylo to opět úžasné a dokonalé...

Filipíny mají nějakých 7109 ostrovů.. při své minulé návštěvě jsem zůstala na tom největším a hlavním - Luzon, každopádně tentokrát jsem se rozhodla prozkoumat blíže alespoň část z těch pár tisíců překvapení :)

Letenky byly levné na Cebu tak ať !

plánování mohlo začít... asi týden sem denně strávila 3hodiny plánováním, emailováním s couchsurfery, kteří tam bydlí a kteří mi radili jak nejrychleji, nejlevněji cestovat a které místa musím navštívit... nakonec jsme si našla ve svém 5denním výletě čas i na BOHOL kde jsem se dorpavila lodí... ale o tom podrobněji až v dalším článku :)

navštívené ostrovy(specifické místa u jednotlivých článků): Bohol, Cebu, Luzon, Vulcano Taal island
počet km: 500-600km
počet dní: 5
počet cestovatelů: 1, a je to výhoda, lidé jsou ppohostinější a nebojí se vás oslovit
způsob cestování: pěšky, na koni, na motorce, lodí, letadlem, autobusem, jeepney, tricykl, tuk tuk, autem, plavání... no skoro vše kromě vlaku!
počet různých couchsurferů: 2 (jedna rodina, jeden pár)
rozpočet: 7600 Pesos (3700Kč) +letenky HK-Filipíny a Manila-Cebu (4000Kč)
peníze šly hlavně za žraloky a pronajatou motorku na celý den, Filipíny jsou jinak velice levné co se jídla a cestování týče...
měna (kurz): 1Kč = 2PhP

poslední 2 dny jsem strávila na Luzonu, prohlídka ostrova v ostrově :) - Taal lake a sopka

Cebu a Bohol :)

Jak se 3 hodiny čeká na nejlevnější restauraci s oceněním 1 Michelinské *!

11. listopadu 2012 v 17:15 | Kwítko |  Hong Kong
Ano.. byla jsem tam....
Ano... jedla jsem tam...
Ano... opravdu si to tu hvězdičku zaslouží!!!

1) cena je stejná jak v průmrných místních restaracích
2) ta chuť! to se nedá srovnat! to je prostě dokonalé!!
3) na nic si nehrajou..žádné nóóóbl a "fancy" ale naopak! Pěkně místní a tradiční!
4) hrozně příjemní!
...
A teď ve zkratce o co teda jde...

Měla jsem volnou neděli, (jupííí včera jsem dokončila poslední esej na "false consciousness" a teď až na finals nemám nic) no a tak mi nasali kámoši jestli se k nim nepřidám, že chtějí jít do "té populární restaurace, kde čekáš hodiny než se dostaneš na řadu"... Tak jsem si řekla, že "ti chlapi zase přehánějí" a tak sem šla... Přece jen restaurace je to fakt populární, ale nějak jsem nezjišťovala co je za tím (myslela jsem že je to prostě jako Mr Wong)...

Sraz jsme měli už v 10ráno (na oběd! nechápala jsem proč, ale mlčky šoupala nohama a došla)... my pak společně došli k oné slavné restauraci (TIM HO WAN se jmenuje, TADY se můžete podívat, že je to vítěz mezi restauracemi v HK a dokonce to vyhrálo ocenění 4,5* z tripadvisoru!) no a já si pomyslela, že ti chlapi asi tentokrát nepřeháněli... v těch 10ráno, tam stálo asi 10lidí VENKU před restaurací... a tak sem si řekla "mohlo být hůř..." a taky bylo...
Dostali jsme čekající lístek s číslem 62, a zrovna někdo vycházel a nám přišlo že volali číslo 50... (já - optimista - sem si zase povzdechla, že přece jen to na 2hodiny nebude)... pak nám ale došlo, že volali číslo 15!!!!!!!
a těch 10lidí co tam čeká, je jen třetina z těch co jsou opravdu před námi...
bylo nám řečeno, že čekací lhůta je teď 2 hodiny.. tak jsme si udělali kolečko kolem Mong Koku a po půl hodině došli zpět... k našemu překvapení už přestali přijímat lidi. Řekli, že ti co nemají čísla ať přijdou o půl čtvrté, zjistit jestli náhodou není ještě místo :-D
po dvou hodinách jsem si přestala stěžovat

pak jsem začala doufat

pak jsemm přestala být optimista

...

naštěstí, po 3 hodinách nás zavolali!!!!!

a teď, vysvětlovací pauza...
Dim Sum (druh jídla na který se tato restaurace specializuje) je typický čínský způsob podávání jídla nebo jídla samotného, jsou to různé knedlíčky, a různé speciality (viz fotky) ve speciálních bambusových miskách, dělané na páře, a hlavně vždy dostanete jen 3-4 kousky, o to se podělíte ve skupině... není to jedno velké jídlo ale naopak mnoho drobných zákusků a je to straaaašně dobréééé!!!!

Michelin hvězdičky to je ocenění, které se dává za výtečnou kvalitu jídla. V česku např. mají jen 2 restaurace takové ocenění... je to tak hotely (1*-5*) a je to orpavdu vzácné a takové restaurace jsou většinou extra drahé!!

zpět k příběhu...

dostali jsme se dovnitř... a jedli a jedli a jedli a jedli a jedli a jedli......

a jedli

a jedli .... a bylo to úžasné!

nakonec jsme platili 217HDK dohromady, tj 70HDK každý (150kč) což mi příjde jako suprová cena!

Takže tam určitě brzy zas přijdu.. příště ale příjdu dřív ať nemusím tak dlouho čekat! Čím se blíží hodina obědová tím více lidí přichází v naději,že si tam dá oběd!