Taichong 台中

27. října 2012 v 7:00 | Kwítko
V 台中 (Taichong) mě čekala Amy s Neilem... Úžasný pár! Neustále se smáli, vtipkovali a hned po příjezdu mě naložili do auta a s úsměvem řekli "neztrácejme čas, pojďme objevovat"... Tak jsme šli na nejlepší atrakci poblíž města... Rainbow vilage (Duhová vesnice)...

Je to komplex asi 5domů, které během kolonizace/okupace okupovali čínští (nebo japonští?) vojáci... Myslím, že to snad byla jejich základna nebo tak něco... No a teď protože se to nepoužívalo, parlament to chtěl zbourat přes nesouhlas s místními. Někteří tam bydleli, někteří na to mají vzpomínky a někteří to brali jako památník... Historie Taiwanu je totiž složitá. Tento malinký ostrov byl nejdřív pod nadvládu Holanďanů nějaké to století, pak přišlti číňani, pak Japonci a pak opět číňani. Každá generace má jiný názor. Někdo říká, že Japonci vyzdvihli vzdělání a školy a zlepšili infrastrukturu, někteří nadávají že ukradli cedrové dřevo - velmi vzácné originálně z Taiwanu. Stejné spory jsou i ohledně čínské okupace a tak ani dnes není 100% obyvatel jistá jestli se chtějí nebo nechtějí oddělit od Číny.

Každopádně, jeden dědeček - vě věku 93let! Se rozhodl zachovat tu památku a tak ji celou pomaloval! Teď to místo hýří barvami, a za necelé 3roky co toto místo stojí si získalo velkou popularitu a tak kvůli přílivu turistů (hlavně z Taiwanu neboť to ještě není tak známé mimo Taiwan) se toto místo zachovalo...

Tady je duhový dědeček, dneska má zhruba 95let. Pořád ještě maluje na okolní domy a občas vysedává a podepisuje pohlednice turistům. Na všech pohlednicích uvidíte motto "Take your passion and make it come true." (něco ve stylu Ujmi se své vášně a učiň to!)

Poté jsme navštívili zdejší univerzitu, kde Amy chodila... Obrovská škola! A mají ta i krávy pro lidi studujíci zemědělství, nedostavěné baráky pro architekty apod. Prostě praktická vysoká :)
Kostel na Univerzitě

No a večer co jiného než jídlo na nočních trzích!

Amy a Neil, a jejich "Stinky tofu" - zapáchající tofu

Večer jsem zůstala u Amy, a ráno mi měla opět vymyslet program ona. Její rodiče byli ale úasní - sice anglicky mmoc neuměli a tak jsme se domlouvali mou lámanou čínštinou a jejich nedostačující angličtinou, ale nakonec jsme zjístila, že taky byli v Česku, a mimo jiné si přivezli Becherovku a hrozně se jim líbil kostel s lidksými kostmi uvnitř... To už byli asi 3turisté kdo mi o tomto kostele říkali, a já sama - češka - netuším kde je!

Ráno jsem dostala nejlpší kafe v mém životě, a není divu, kafe i čaj se tu vaří podle tradičních receptur... Přesně časově i váhově odměřené...
stroj na kávu...

Po tradiční snídani mě, Amy a Neila naložili její rodiče do auta a jelo se oběvovat... Zatavovali každých 5minut aby mi ukázali nějaký chrám, vysvětlili tradice které jsme po cestě viděli nebo abych si mohla vyfotit co jsem chtěla... Navštívili jsme asi 10 Taoist a Buddhist temples (chrámů) a soch Buddhů... prostě úžasné!

S rodiči a jedním pánem, který nám otevřel nejstarší domovní komplex v okolí, jen proto že jsem přijela až z Čech :-)) Normálně turistům nepřístupné... (dříve to bylo přístupné, ale pořád ta ještě žije rodina - 6dynastie - a někteří turisté jim ukradli počítač tak se to zavřelo)
s Amy...

Na oběd jsme šli do malinké ústřicové vesničky k moři. Měli jsme ústřicovou pizzu, koláč, polévku, nudle, salát... vše s ústřicemi! Já byla pozvána a neboť v té vesnici ěch ústřic bylo opravdu hodně tak to bylo i levné, ale nedokážu si představit za kolik by to bylo třeba ve Francii :-))

No a výlet jsme zakončili na vesničce u Amyiných prarodičů. Kvůli té složité historii apod mluvili jen Japonsky a Taiwansky takže sem si s nimi moc nepokecala, ale neustále se smáli podávali mi ruce a něco nabízeli... tipuju že turisty z Evropy moc často nevídají..

Z Taichongu jsem odjela v 18hod. z vlakového nádraží, vlak do Hualien byl 510NT a trval 6hod. Takže jsem se prospala, koukala z okna a tak různě... ale asi v polovině cesty si ke mě přisedl srandovní dědula (kolem 70) azačal si povídat... ČÍNSKY!!! Směle jsem totiž přiznala že trošilililililililičku umím... Jeho angličtina byla na úrovní mě čínštiny takže celý vagón z nás musel mít srandu :D Ale zjistila jsem, že taky byl v Čechách, Španělsku, Francii, Německu... a že Evropu za mlada procestoval.. Žije sám a tak mě pozval jestli nechci přespat u něho žě mi ukáže fotky a že můžu procvičit čínštinu, já už ale měla domluvené ubytko u dalšího couchsurfer hosta a tak sme se rozloučili a já si užívala pocitu z první čínské konverzace bez pomoci překladatele!

1 člověk ohodnotil tento článek.