Sagada - plavání v jeskyni, zavřené muzeum a konečne Banaue! Den 3

8. října 2012 v 13:04 | Kwítko |  Filipíny
Ráno bylo krušné... brzké vstávání, rychlá snídaně a každý povině do kraťas... proč?

Po asi 15min procházce jsme došli ke skále, o kteru bych okem ani nezavadila... Nicméně po bližším prozkoumání jsme zjistili, že tam jsou rakvím podobné dřevěné "krabice".
Bylo nám vysvětleno, že to jsou opravdu staletí staré rakve a že přesně pod nimi je vstup do jeskyně.
Žádná typická jeskyně to však nebyla. Žádné cedulky "vstup zakázán", "vstup" "východ" nebo "pozor nebezpečí pádu" tam nebyli. Dokonce ani "nedotýkat"!
Prostě jste šli do jeskyně, po neznačené cestě (každý průvodce znal své "skulinky, cestičky, a komůrky"... a tou Vás prostě provedl.
Bylo to jednoslovně ÚŽASNÉ! Dvouslovně - ÚŽASNĚ DOKONALÉ!

Nejraději jsem měla ty momenty, kdy jste se dostali do slepé uličky, a ve tmě jste si říkali - a je to tady, ztratiil jsme se, teď nás to tu zavalí a je s námi ámen... a pak někde ze spodu na vás někdo hukl, ze skuliny která byla asi 40cm v průměru a řekl "sundejte si boty, budeme plavat"

Sněhurka a zbývající trpaslíci...

Boty jsme měli na nohách jen asi první půlhodinku, pak nám je naši 3 průvodci vzali do batohua my chodili/lozili/skákali/plazili se boso... Občas nám dali lano, občas jsme si zaplavali, občas ste se nehezky odřeli - ale bylo to dokonalé. Voda byla studená, ale ono to asi bylo to menší zlo, potom co jsme si všichni uvědomili, že ta "příjemnější část země" - ta bez kamenů, kde se chodí po hlíně a je to proto boso mnohem lehčí, se skládá z hovínek všudy přítomných netopýrů...

Naši průvodci byli úžasní, neustále nám ukazovali různé jeskynní tvary připomínající různé části lidského těla nebo jiných srandiček... Prostě ty 4 hodiny v jeskyni byli mnohem záživnější než jakákoliv jeskyně kterou jsem kdy předtím navštívila!

Naše skupinka se skládala jen z nás 7 což byla taky výhoda. Mohli jsme si sednout a pokecat/odpočinout/zaplavat kdykoliv jsme chtěli a nikdo na nás nečekal...

Po jeskyních jsme se odebrali do sprchy... Každý ji potřeboval, ono když se 4hodiny plazíte po - doslova - netopýřím trusu, sprchu si zasloužíte!

Poté jsme spěchali na jeepney (takový velký jeep uzpůsobený zdejším poměrům na cestách), poslední jeepney směr Bontoc jel v 1pm. (Ano, tady prostě fakt nemají odpolední spoje!)
Bohužel, protože jsme měli nejdřív hodně času tak jsme si zašli na oběd, pak jsme šli na zastávku nasedli do jeepney a čekali kdy odjede, řidič za námi přišel v 1:05, že poslední jeepney do Bontocu už odjel, a že on jede jinam - jaká smůla!
Naštěstí tam bli ještě dlaší 3holky, které chtěli jet stejným směrem no a tak jsme si dohromady "objednali" dodávku... Cena sice byla asi 3*dražší, ale v přepočtu to pořád bylo jen 60kč (za 2hodiny jízdy) a taky to byla jediná možnost jak se dostat naším směrem...

V Bontocu jsme měli v plánu navštívit muzeum a potom se přesunout dále do Banaue - nejdůležitejší část naší výpravy. Každopádně v neděli bylo muzeum zavřeno, a tak jsme tam jen přesedli na další Jeepney a dovezli se do Banaue. Protože už z Bontocu nejezdili normální jeepney, museli jsme si opět zaplatit osobní dodávku. Ta nás vyšla na 1400Pesos celou skupinu, což pro 7 lidí není zas tak strašné.
Další hodina a půl v autě a pak hurá Banaue!

Jestli Sagada byla malá a nevyvinutá, tak Banaue potom nemá šanci...
cesty se staví v centru města

Každopádně to je úplně dokonalé město/místo. Ubytovali jsme se v opět nejlevnějším a všemi doporučovaném Peoples lodge. (250Pesos), měli jsme 2 propojené pokoje s koupelnou pro celkem 8lidí. Luxusní, hezké a milé. V přízemí mají i počítače s internetem - a to když vidíte to okolí tak máte představu, že netuší co to internet je!

Problém ale nastal, když jsme zjistili, že nám docházejí peníze (přesněji už jsme neměli ŽÁDNÉ PENÍZE) a že místní automat přijímá jen Filipínské karty. O to lepší bylo, že pořád byla neděle, takže místní směnárna byla zavřena. (nejbližší automat byl 4hodiny cesty a nic už tam nejezdilo). No co už, začneme šetřit.. ale jak?

kuřátek mi bylo opravdu líto :)

Zavolala jsem Noře, průvodkyni, která mi odpověděla na jeden z emailů který jsem napsala lidem před cestou.
Je to dokonalá osůbka! Pochopila naší situaci, a i když původně měla být náš placený průvodce, vysvětlila nám kam si zajít, jak sehnat levnějšího (ona je oficiální průvodce města, tzn má na to certifikáty, řekne vám opravdu hodně o historii a zajímavosti a opravdu to okolí zná - doporučuji! Cenový rozdíl mezi ní a nějakými místními podfukáři je asi 50kč na den!) my ale neměli žádné peníze... takže nám vysvětlila jak jít bez průvodce. Sehnala nám odvoz do Batadu (na druhý den ráno), dala mapu a řekla, že ve vesnici na nás bude čekat někdo, kdo nás všechny za 500pesos provede.

My si oddechli, řekli si, že prostě buď ráno směníme peníze nebo někdo odcestuje směr bankomat, zašli na večeři a spát...

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.