Září 2012

Mokřady v Hong Kongu

25. září 2012 v 12:18 | Kwítko |  Hong Kong
WetLand park... to byl plán na naše pravidelné pondělky s Gregem :)
Ani jeden z nás nemá v pondělí školu tak objevujeme Hong Kong (a to i přesto, že on je místní, pravý Hong Kongčan, většina míst které jsme navštívili byly pro něj novinkou, nebo na nich už pár let nebyl!)

Výhoda - bydlím na konci světa (v Hong Kongu, msto kde bydlím je fakt úplně mimo od všeho!) toto bylo jen jednu zastávku MTR!

Konečně jsem viděla nějaké ty zvířátka v HK! Hlavně hodně ptactva, krokodýlů a krabů :) výlet hezký ale rozhodně vám nepříjde že jste v HK!!

krokodýýýýl!

Stanu se Umělcem aneb trocha umění v Asii

23. září 2012 v 15:00 | Kwítko
Když se se pak v 15ti rozhodovala co dál dělat.... UMĚLEC PRO MĚ BYL JASNOU VOLBOU!

Po procházce z Peaku jsme se sešli s další místní studentkou, která shodou okolností studovala v Británii a ta nás vzala na kus pořádného umění... (viděli jste film nedotknutelní? Tak ta nejlepší scéna s bílým plátnem a červenou barvou, a o klidu vyzařujícím z umění se dá přesně přirovnat k mým pocitům v některých galeriích... Já jsem samosebou ten černoch co nechápal KDO za to je schopný utratit takový majlant?)

Tak něco takového...
tohle bych zvládla i já!!! cítíte v tom tu... jednduchost? :)

Wong Tai Sin Temple - festival plný místních důchodců :))

23. září 2012 v 8:10 | Kwítko |  Hong Kong
Wong Tai Sin Temple je úžasný, jeden z největších a nejhezčích zde vůbec... Mimo to tam v době kdy sme tam byli zrovna byl festival na oslavu 15.výročí Hong Kongu.
Sešla jsem se s kámošem z Německa, a krom toho že jsme konečně viděli draky (jupíííí) a takové ty superr megalománské kostýmy, tak jsme si i zkusili zasoutěžit s místními důchodci... Neboť to vypadalo, že takové oslavy moc mladých nepřilákalo. Nakonec to bylo asi i lepší než kdyby tam ti mladí byli, neboť vtšina důchodců anglicky neumí a turistů tam
moc taky nebylo tak jsme si užili i plno srandy.

Odpoledne tak totiž bylo asi 20stánků, každý měl jiný úkol (nějak spojené s čínskou/hong kongskou kulturou) a za splnění několika úkolů jste dostali dárek (ty jste dostávali i postupně na stáncích). Kromě milionu různých přání, vyvolávačů štěstí a podobně sem si odnesla takový hezký čínský větráček a dostala 2 balonky ve tvaru psa a kytičky (konečně sem se cítila zase jako dítě!)
Každopádně, protože všechny děti jsu tady tak rozomilé tak jsem to nevydržela a v metru jsem dárky potom rozdala dětem. (Co já s nimi budu dělat, že?)

Jeden z úžasných stánků, ze kterého sme byli unešeni nejen my, ale místní "trhačky chloupků" neboť netušili, že jako "nemístní" si na to troufneme...
Stačí 3 stříbrné zuby, jedna syrová nit a jedem!
dále se třídilo zrní, nvlékaly perličy pomocí hůlek (vysvětlete mi, jak sem to měla asi zvládnout, když sem sotva ráda že se dokážu tak tak najíst s těma hůlkama! )

Pak byli na řadě draci a kostýmy, a tance a čínská kultura! yay!

část této kultury je oběť bohům... Ano to na obrázku prostě někdo koupil/uvařil a nechal to tam jako oběť !!! Chtěla sem si upřímě zahrát na ČESKÉHO turistu a sníst to :D

The Peak - po 3týdnech podlehla mainstramu

23. září 2012 v 7:44 | Kwítko |  Hong Kong
Pátek byl taky plně nabitý program. Naštěstí mám školu jen do 11:30, tak jsme se domluvili na odpolední trek na nejznámější atrakci v Hong Kongu - The Peak (Vrchol)... Ano, jsem tu už skoro měsíc, a ještě jsem tam nebyla... rostě příliš "mainstream" na mě... :)

Opět sem jen hodila příspvěk na couchsurfing, ať se přidá kdo chce na Peak a kdo chce na večerní večeři... Jedna holčina pak napsala, že se jde podívat po galeriích a výstavách, tak ať se přidáme... No proč ne, však čas asi máme ne? :)

Nakonec se nás sešlo 5. Němec, Izraelec, Číňan, Němka a já. Bomba skupinka.
nahoru jsme si pěkně vyjeli tramvají (a to vám řeknu, ta byla prudká!) a dolů jsme neobvykle šli pěšky...
mimo to jsme si udělali asi hodinovou procházku kolem dokola. Abych byla přesnější, Peak má být nejlepší rozhledna na Hong Kong a je to turisty oblíbené i proto, že je nahoře celkem dost restaurací, je tam poměrně klid a ten výhled je fakt úžasný. Každopádně výhled má být nejlepší večer, tak to snad zvládneme příště :)

občas do Hong Kongu příjde smogová vlna z Číny (och, Ostravo, ty jsi všude!) ale dá se to přežít, je to asi normální v tak velkých městech...

¨Tsing Shan monastery aneb setkání se spřízněnou cestovatelsko-Hongkongskou duší

23. září 2012 v 7:32 | Kwítko |  Hong Kong
Tak posledních pár dní byly teda řádně "busy"... A vypadá to že i následující týden nebudu mít chvilku klidu :)
Ale co už, to už je Hong Kong...

Jak už jsme několikrát zmínila, Couchsurfing je úžasná a nejvíc dokonalá věc. To se ukázalo i na dalším srazu, který jsem měla ve čtvrtek. Jedna holčina mi napsala, "Hele, zmínila ses, že máš ráda čínskou architekturu a neturistické místa, nezajdem někam?"
A tak se stalo, že jsem ve čtvrtek poškole spěchala směr Tuen Mun, (konec světa v Hong Kongu a shodou okolností, přibližně místo kde bydlím) abych se setkala s touto spontání duší.

Jedna maličkost, které jsem si všimla je, že z fotek nikdy neodhadnete výšku člověka. Na fotkách všichni vypadají vysocí, a tak mě ta drobná postavička na nádraží celkem překvapila...
O to víc mě šokovalo když se rozpovídala o 3týdnech strávných v Mongolii, a než sem se nadala a vzpamatovala převyprávěla mi celou cestu z Mongolie do Moskvy vlakem... (pro zasvěcené - můj plán na letní prázdniny, o kterém sním už léta, plánuju ho už půl roku, a nadšením někdy až nemůžu spát)... Aby ste pochopili, doteď kdykoliv jsem to zmínila, lidi za:
1)nechápali, proč se plahočit vlakem
2) nevěděli že vlak z Pekingu do Moskvy existuje
3) mě odrazovali
a já se vždy rozvyprávěla o tom jaké to bude úžasné apod apod. a teď mi někdo vzal slova z úst a přesně popsal co kde a jak, kdy koupit lístky, jak je to nejlevnější, co přeskočit a co naopak navštívit! No prostě sny se plní!
Následujících pár příjemných hodinek jsme strávili cestou k chrámu (Mám tušení, že je to Konfucius - zaměřený, nebyl to Budha myslím). Žádní turisté, úžasná architektura, super lidi, nádherné místo... no prostě sem si zas jednou pořádně užila odpoledne jak se má!
oltáře

název v čínštině
chrám :)

Navštíveno 22států,9.77% světa... kam dál?

18. září 2012 v 10:40 | Kwítko |  ostatní
Právě jsem našla úžasnou věc, která na mapě vyznačí státy které jsem již navštívila... Je to trochu nepřesné, neboť někde jsem byla jen v pár městech a něco procestovala skrz na skrz celé ale co už :)

Největší socha Budhy aneb bez turistů pusto a prázdno...

18. září 2012 v 8:01 | Kwítko |  Hong Kong
Poslední tři dny byly úžasné a dokonalé, (Ocean park, Dragon's back a Ngong Ping a Budha Monastery) ale časově náročné a musím teda uznat, že jsem ráda za své "povolnější" úterý, kdy sem si nic nenaplánovala a tak kromě 2hodin ráno ve škole a 3hodin večer na squashovém kurtu nic nemám.... (Ano, tady jsou tréninky opravdu 3hodiny! Zjistila sem to včera při šermu - to je úžasné a všem to doporučuji!!!)

Každopádně, ještě se musím vypsat z toho co sem dělala v pondělí...

Jelikož mám pondělí volno (stejně jako můj místní kámoš, který má povinost mi tu vše ukázat) tak jsme se rozhodli zajít na jednu z největších turistických atrakcí... Po Lin Monastery a Big Budha

Nejdřív jsme zjistili, že lanovka nejezdí (a můj zbožňovaný kámoš se mnou jednou vylezl na Ben Nevis //nejvyšší hora ve Velké Británii// a byl to pro něj nejhorší den v životě :D (samo sebou už na to vzpomíná jen v dobrém) ale lezení po kopcích a horách popřád nemá rád :) Naštěstí našel autobus který nás nahoru odvezl, a ještě k tomu byl 10* levnější než lanovka.

Cena: bus pouhých 17HDK, lanovka: 180HDK, 1HDK=2,5Kč
Cesta: Kdyby si tam někdo chtěl zajet, tak je to bus č. 23 ze stanoviště hned u MTR Tung Chung (poslední zastávka na oranžové lince) trvá to asi hodinu busem

První překvapení bylo, že v momentě kdy jsme vyšli na ulici plnou obchůdků, stánků a atrakcí místního turisticého stanoviště, zjistili jsme že:
za 1) je vše zavřeno
2) nikde nejsou žádní lidé ani turisti
3) z 15restaurací, kantýn, coffee shopů... byla jen jedna čínská! (Italské špagety, Subway, Starbucks, Japonské sushi, Thai Carri... ... )

Nicméně, překvapeni prázdnotou jsme se vydali k Budhovi...
ten byl velký a úžasný! je největšísocha Budhy v HK, a největší ve světě svého druhu (největší udělaná z tohoto materiálu)
povedlo se nám dostat dovnitř za 28HDK, normálně se dovnitř může jen s platným lístekm do restaurace (která je uvnitř), nám ale dali jen nějaký svačinový lístek a pustili nás na galerii kaligrafie která je asi na 2 poschodích...Je tam i kousek kosti od samotného Budhy!

K našemu milému překvapení ta svačina obsahovala jednu velkou porci pravých činských nudlí a 2zákusky na osobu... Takže jsme nakonec skončili s velkým obědem a k tomu 4různé úžasné pravé čínské zákusky!

Kromě Budhy můžete navštívit i Chrám který je věnovaný Budhismu úžasně zdobený a prostě ach.. ta čínská kultura!

Dále se můžete rozhodnout se projít na místní stezky a blízké vrcholy :)
My se rozmýšleli mezi "Path of Wisdom" (stezka moudrosti) a "Ngong Ping Fun walk" (Zábavná stezska Ngong Ping)
nejdřív vyhrál rozum, který jsme si příliš nerozšířili tak jsme se rozhodli zkusit i tu srandu, a spíš sme se teda zabavili sami... ale výhled je všude úžasný a všem doporučuji určitě alespoň takové úžasné místečko (mnou pojmenované spící moudrá osmička)... poznáte až tam budete...
spící moudrá osmička... ve tvaru 8ky je zde asi 20 takových to panelů popsaných čínskými budhistickými meditačními modlitbami... a k tomu ten výhled - dokonalé! Vůbec se necítíte jako v Hong Kongu!

Dragon's back aneb po horách v Hong Kongu

16. září 2012 v 16:35 | Kwítko |  Hong Kong
Tak :) a opět se hlásím z Hong Kongu....

Už jsem tady vysvětlila jak funguje hlavní část couchsurfingu - webu, který vám umožňuje přespat kdekoliv na světě zadarmo pod střechou. Každopádně další, velmi důležitý a úžasný prvek couchsurfingu je, že vám pomůže poznat super lidi z celého světa i ve vaší vlasti/místě kde se nacházíte....

Řekla jsem si čert vem nudu, a našla si skupinu organizujicí túru pro zájemce... Kdokoliv se mohl účastnit, pořádal to jeden američano-chorvat, ale ten už tu rok bydlí a pomáhal mu jeden brit, který tu žije už 3roky, takže jsou už takoví místní...

Byli jsme skupina 11lidí, : 1Lichtenštejnsko, 1 švýcarsko, 1Hong Kong, 1 US-Chorvatsko, 1 Nový Zéland, 2 Novo Zéland-US, 1 Čína, 1 Česká Republika, 1 Dánsko :) prostě mezinárodní jak má být...

Byl to úžasný trek, který jsme zakončili nejdříve na úžasné místní pláži a poté se přesunuli na pravou čínskou večeři (to je taková ta, kde se objedná všechno co je na menu a talíře/mísy se posunují po stole a každý zkusí kousek z něčeho).... Měli jsme 3 různé kari omáčky s kuřetem (zelené, žluté a červené), nudle s byčím jazykem, šafránová rýže, spring rolls, atd atd... Mimo to k pití byl čerstvý kokosový ořech - no neber to, vše nás kaýdého vyšlo asi na 150Kč...
Pak už jsme jen skočili na pivo a hurá zpět do našich domovů :)

Cesta tam: MTR na zastávku Shao Ke Wan - vystoupit na A3exit a od tama busem do Lan Lai Wan, tam už začíná trek :) cedule vás dovedou kamkoliv budete chtít, navíc po cestě je plno map takže je téměř nemožné se ztratit!
Cena za bus - 6.9HDK (2×)

Dragon's Back se nachází na Hong Kong island úplně dole v rohu, takže výhled od tama je úžasný a jedinečný, navíc se projdete i kolem zdejšího vězení (a když sem viděla ten jejich luxus, přemýšlela jsem, jestli to není spíš odměňovací cetrum!)

tak sem se rozhodla, že postupně navštívím všechny ostrovy v okolí :D

Naše mezinárodní skupinka :)

Ocean Park - Hong Kong

15. září 2012 v 16:26 | Kwítko |  Hong Kong
ÚÚÚÚŽASNÝÝÝÝ den jsem dneska strávila se 3 Korejkami v dokonalém a ještě dokonalejším Ocean Parku v Hong Kongu.
Stojí kolem 300HDK (= 700Kč) ale s univerzitou a jako skupina to bylo levnější (kolem 500Kč). Každopádně, vůbec těch peněz nelituju, byly to lepší atrakce než v ČR kdy najdete, plus to bylo ve pohromadě, a po zaplacení vstupného máte na všechny atrakce neomezený vstup!

webovka vám ukáže všechny různé atrakce, seznam zvířat a stánků a taky si tam můžete koupit lístek.

Z atrakcí má asi nejoblíbenější byla Panda (jééé konečně jsem ji viděla!) a krom toho všechny úúžasné kolotče, které ta fakt stály za to! A protože je to opravdu velké, tak nikdy nestojíte déle jak 10-20min (někde ani ne 5min!) a můžete jít znova a znova a znova...

Fotky poví víc :) určitě to všem doporučuji! Navíc letos slaví 35let tak tam pořádají pořád nějaké spešl atrakce :) Je odsud úžasný výhled na Hong Kong (ze všech atrakcí) a zažijete sousty srandy!
!
výhled na jednu z částí
jeden z těch oblíbenějších kolotočů :)
jeden z asi 5ti podvodních světů ...
konečně jsem viděla tu úžasnou chlupatou potvůrku - Pandu!
no, příště si ten foťák asi fakt raději nechám v tom batohu...
sprchovat se budete tak 3* za den!

Ubytování VŠUDE NA SVĚTĚ zadarmo i s místní kulturou

9. září 2012 v 11:02 | Kwítko |  Jak cestovat levně
Jak jsem slíbila, pokusím se tu házet rady jak cestovat levně (nejlépe úplně zadarmo)... a couchsurfing je velikou součástí většiny cestovatelů. (Takových těch pravých!) Je to něco jako seznam hotelů zadarmo! (a nic za to!)

O co jde?
Je to zkrátka databáze profilů lidí z celého světa (pevážně zkušených cestovatelů), kteří nabízejí svůj "couch" (matrace, postel, místo na zemi nebo celý pokoj) ve svém bytě. A to úplně zadarmo!

Jak to funguje?
Ve vyhledávači si zadáte místo, které se chystáte navštívit. Poté vám vyjede seznam lidí, kteří v dané lokalitě bydlí. Mezi nimi jsou takoví kteří a) mají volné místo b) zrovna cestuji c)místo volné nemají, ale provedou vás po městě/zajdou s vámi na kávu apod.
Vy jim potom pošlete žádost "couch" kde napíšete kdo jste, jak dlouho zůstanete a kdy chcete přijet a taky kolik vás je. Dotyčný (dotyční pokud jich je více) vám potom odepíšou jestli ano nebo ne a příadn vám pošlou přesnou adresu/telefonní číslo/dohodnou se kdy a kde vás mají vyzvednout např. z letiště apod.

Jak si "správně vybrat"?
To je jednoduché! Každý má svůj profil, na tom má napsané dostatek informací o sobě (někteří se zřejmě nudí a píši ta celé eseje!) často tam mají i fotky... Navíc každý píše jaké pohlaví upřednostňuje (v Arabských zemích kluci většinou upřednosňují kluky nebo holky jen když jste s přítelem - kvůli náboženství) nebo naopak některé holky upřednostňují holky neboť se bojí, že 2 cizí kluci v bytě jsou příliš nebezpeční... Také většinou píšou jak dlouho maximálně můžet zůstat a kolik lidí jsou schopni ubytovat.

Je dobré so pročíst jejich profily, a zbytečně se tak vyhnout psaní zpráv lidem, kteří vás nemůžou ubytovat. (Proč psát někomu, kdo píše že má jen 1místo, jestli ubytuje vaší skupinu 5lidí, že? Zbytečně je tím naštvete!)

U každého profilu je také napsáno jak často daný člen odpovídá na zprávy. Někdy je lepší napsat více lidem ve stejném městě, v případě, že vás někdo odmítne/neodpoví...
- v takovém případě se vyvarujte Ctrl C+Ctrl V a pište osobní emaily! Zahrňte něco z jejich profilu (jéé čau, já mam taky rád čokoládu a asijskou kulturu!)...

Nebezpečné? Naaaah
Není to nebezpečné! V žádném případě! U každého profilu také vidíte reference minulých ubytovaných popř. lidí kde daný člověk bydlel. Tyto reference si nemůže nikdo upravit nebo smazat! Takže přesně vidíte jaký typ člověka to je apod. Navíc existují i členové a "vyslanci" couchsurfingu ve všech větších městech. To jsou verifikovaní lidé (jejich adresa je zkontrolovaná jinými takovými členy), poznají se tak, že mají zelené V v jejich profilu.

Něco za něco? Musím taky ubytovávat?
NE! to je na tom to perfektní! Žádné něco za něco! Prostě jestli nechcete/nemáte příležitost nemusíte nikoho ubytovat a přesto můžete vy sami cestovat a bylet u ostatních!
V profilu si jednoduše zadáte (a můžete to kdykoliv změnit):
a)cestuji (=nemůžu obytovávat)
b)kafe (ŕádi se s lidmi setkáte a provedete je, ale neubytujete)
c) ubytuji (ale stále můžete odmítnout když vám někdo napíše)
d) otazník (=napiš a uvidíme...)

Co to obsahuje?
Je to vše na vás jak se domluvíte s vašimi hostitely... oni to většinou i dávají na profil... Když pracují většinou vás jen ubytují. Někteří provedou po městě, někteří povozí autem. Někteří vám dají mapu a doporučí místa kam zajít a večer s vám zajdou do hospody. Většina z nich i vaří a dá vám jídlo zadarmo :)
Občas je fajn když tam jste na delší dobu třeba taky něco uvařit nebo donést něco (nejlepší je pivo) z česka :)

Moje zkušenosti?
1) Moje první zkušenost byla v Londýně, kde jsem nechtěla s kámošem utrácet za hotel/hostel a našli jsme skupinku 5mladých studentů... ÚÚÚŽASNÉÉÉÉ! Měli jsme vodárnu, víno, jídlo... poradili nám kam se jak dostaneme a kam si zajít. Pokecali jsme a celkově to byl úžasný víkend.
2) Po druhé jsem já ubytovala Francouzsku u mě na kolejích ve Skotsku. Spala chudák na zemi (na pokoji je jen 1postel) ale byl to také úžasný víkend. Provedla jsem ji městem, zašly jsme někam na oběd. Na večeři mi ukázala nějakou francouzskou specialitu a dozvěděla sem se hodně o Japonsku (kde ona cestovala asi 3týdny)
3) Nejlepší zkušenost - 3 týdny strávné s bobmastickou holkou v Africe v Keni (Mombasa). Měla jsem vlastní pokoj, vlastní koupelnu, vařila sem většinou já neboť ona neumí vařit (ona mě zase zvala na jídlo pořád) pak měla auto a tak mi každý tyden uspořádala výlet a někam zavezla. (většinou zajímavé místa v Keni). Seznámila mě s místní kulturou (díky ní jsem nikdy neplatila "turistické ceny" naučila se trochu svahilsky a poznala super lidi). Byly to úžasné 3 týdny a určitě ji znova navštívím...

Takže jak to všechno udělat?
Stačí zajím na www.couchsurfing.org a udělat si profil! Tam už je vše vysvětlené!!!

ps. Maily se většinou píšou anglicky (v profilech těch lidí vidíte jakými jazyky mluví) občas můžete narazit na čechy žijící/studující v zahraničí tak těm pište klidně česky :))